poniedziałek, 16 lutego 2009

Chłopcy silni jak stal...

Muzeum Powstania Warszawaskiego










Chłopcy silni jak stal,
Oczy patrzą się w dal:
Nic nie znaczy nam wojny pożoga!
Hej sokoli nasz wzrok,
W marszu sprężysty krok
I pogarda dla śmierci i wroga.
Gotuj broń,
Naprzód marsz
Ku zwycięstwu!
W górę skroń!
Orzeł nasz
Lot swój wzbił!

Chłopcy silni jak stal, oczy patrzą się w dal,
Hej do walki nie zabraknie nam sił! (bis)

Godłem nam Biały Ptak,
A "Parasol" to znak,
Naszym hasłem piosenka szturmowa!
Pośród kul, huku dział,
Oddział stoi jak stał,
Choć poległa już chłopców połowa.

Dziś padł on,
Jutro - ja,
Śmierć nie pyta.
Gotuj broń!
Krew Ci gra
Boju zew!
Chłopcy silni jak stal,
Oczy patrzą się w dal,
A na ustach szturmowy nasz śpiew!

A gdy miną już dni
Walki, szturmów i krwi,
Bratni legion gdy wreszcie powróci,
Pójdzie wiara gromadą
Alejami z paradą
I tę piosenkę szturmową zanuci!

Panien rój
Kwiatów rój
I sztandary
Równy krok,
Śmiały wzrok,
Bruk aż drży -
Alejami z paradą, będziem szli defiladą,
Z wolną Polską, co wstała z naszej krwi!

(Piosenka powstała ok. 9.VIII.1944 na Starym Mieście. Napisał ją pchor. "Ziutek" - Józef Szczepański, żołnierz 1. kompanii baonu AK "Parasol".)

4 komentarze:

murach pisze...

a gdzie taki fotoplastikon znalazłaś?

Agnieszka pisze...

W Muzeum Powstania Warszawskiego

roztoczanski pisze...

Mamy podobne pomysły, mnie małpiszonem udało się zrobić ostre zdjęcie tylko przez jeden okular :)

Agnieszka pisze...

No proszę :-)))
Jeszcze kiedyś tam wrócę z aparatem. Jeden eksponat, na którym b. mi zależało, żeby ładnie go sfocić wogóle mi nie wyszedł